DZIAŁ SPRZEDAŻY: tel: 508 509 701, e-mail:

Mały butik vs wyspa handlowa

gabloty wyspa handlowaOtworzenie małego butiku lub sklepu z dowolnym asortymentem w galerii handlowej, lub podobnym obiekcie zawsze wiąże się z wieloma kosztami związanymi z adaptacją lokalu i relatywnie wysokimi cenami wynajmu. Warto więc rozważyć ciekawą alternatywę, jaką są wyspy handlowe dopasowane do handlu i mające przeszklone gabloty wolnostojące do ekspozycji towaru. Dla wielu branż będzie to opłacalne finansowo, zwłaszcza na początku działalności. Sprawdź, jak różnią się koszty otworzenia sklepu w standardowym lokalu, od kosztów wystartowania z wyspą handlową.


Mały sklep w galerii handlowej – koszty wynajmu lokalu

Otwierając sklep w galerii handlowej lub podobnym obiekcie, takim jak np. dworce i inne obiekty publiczne, trzeba liczyć się z bardzo wysokimi kosztami wynajmu. Są one zależne od miasta i położenia lokalu, ale zazwyczaj trzeba liczyć się z cenami na poziomie od 150 do 500 zł za 1m2. W przypadku wyspy handlowej, ceny są podobne lub niewiele wyższe przeliczając na jeden metr. Różnica w ostatecznej fakturze za najem, którą trzeba co miesiąc zapłacić jest jednak drastyczna gdyż wyspy handlowe wymagają wynajęcia zaledwie kilku metrów. W przypadku standardowych lokali trudno o znalezienie propozycji z powierzchnią mniejszą niż 15-20 m2, a to i tak niewiele. Jednocześnie w wielu branżach, wyspa handlowa mająca gabloty wewnętrzne eksponujące towar w zupełności wystarczy, a nawet będzie dodatkowo przyciągać klientów ze względu na większą widoczność w ciągach komunikacyjnych.


Umowa na wynajęcie lokalu w galerii, a wynajem wyspy handlowej

Wyspa zbudowana ze specjalnie zaprojektowanych konstrukcji bazujących na gablotach wewnętrznych ma jeszcze jedną przewagę nad wynajęciem tradycyjnego lokalu. W przypadku wysp, umowy najmu są bardzo elastyczne. Okres wypowiedzenia, który dopuszczają zarządcy galerii, może wynosić zaledwie jeden miesiąc. Okres dłuższy, niż 3 miesiące jest zaś wyjątkiem. W przypadku zwykłych lokali sytuacja jest zgoła odmienna – zazwyczaj trzeba podpisywać umowy najmu nawet na kilka lat i nie krócej, niż okres roku lub dwóch. To wszystko pod rygorem wysokich kar umownych za wcześniejsze wypowiedzenie umowy. Zdecydowanie się na wyspę handlową jest więc obarczone o wiele mniejszym ryzykiem i pozwala wycofać się z biznesu, gdy ten okaże się nierentowny.


gabloty do butikuKoszty wyposażenie lokalu i wyspy handlowej

Wyspa handlowa o przeciętnych rozmiarach może być zbudowana o gabloty wewnętrzne wolnostojące i witryny. Sam koszt takiej wyspy jest zależny od konstrukcji i wielkości, ale można przyjąć, że najmniejsze projekty nie powinny być droższe, niż około 10-15 tyś. zł. Większe projekty mogą być nieco droższe, jednak zazwyczaj nie kosztują więcej, niż 20-30 tyś. zł. Jednocześnie taka wyspa nie wymaga tak wielu dodatkowych akcesoriów wyposażenia lokalu, jak tradycyjne pomieszczenie w galerii. W takim przypadku bowiem same koszty adaptacji lokalu mogą być nawet kilkukrotnie wyższe. W PROsymetric jesteśmy w stanie wykonać na zamówienie gabloty wewnętrzne do sklepów, jak i wysp handlowych według projektu i wymiarów podanych przez klienta. Dopasujemy wszystkie parametry tak, by gabloty, witryny i boxy ekspozycyjne pasowały do konkretnego asortymentu.



Produkty odpowiednie dla Ciebie:

Modele witryn:

Witryny szklane wiszące witryny szklane stojące