Prowadzisz mały butik w galerii handlowej lub zarządzasz butikiem dużej marki, prowadząc biznes we franczyzie? W takiej sytuacji warto zastanowić się nad tym, jak zadbać o lepsze wypromowanie marki, a także bezpośrednie zwrócenie uwagi na swój lokal, co może przyczynić się do zwiększenia ilości klientów w sklepie. Gabloty na manekiny można wykorzystać na wiele sposobów. Zobacz, jak to zrobić, by promować swoją markę lub bieżące kolekcje.
Gabloty na manekiny – prezentacja nowych kolekcji
Każda marka odzieżowa do swojego asortymentu regularnie wprowadza nowe kolekcje. Prowadząc butik firmowy lub multibrandowy warto zadbać o to, by zwrócić uwagę klientów na nowości pojawiające się w sklepie. Jeśli sklep jest zlokalizowany w galerii handlowej, ma się zazwyczaj dostęp do relatywnie dużej liczby osób stale przechodzących koło witryny. Ogromnym błędem jest zignorowanie konieczności zwrócenia uwagi właśnie na tę witrynę, gdyż w ten sposób można z łatwością pozyskać zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednocześnie trzeba pamiętać o konkurencji, która z pewnością będzie chciała się wyróżnić.
Regularna zmiana ekspozycji w witrynie to coś, co jest stale wdrażane przez największe firmy, gdyż to pozwala na ciągłe utrzymanie zainteresowania przechodniów. Taka strategia sprawia, że klienci chętniej wchodzą do sklepu poprzeglądać nowe propozycje, a to na dłuższą metę przekłada się na większą świadomość marki wśród konsumentów, nawet jeśli nie dochodzi do bezpośredniej sprzedaży. Mimo wszystko zazwyczaj generuje to jednak większe obroty. Jest to możliwe do wdrożenia zarówno w butikach dużych, jak i mniej znanych marek.
Personalizowane gabloty na manekiny – buduj swoją markę
Jeśli prowadzisz butik multibrandowy warto zadbać o to, by gabloty na manekiny z ekspozycji były wykonane na zamówienie i spersonalizowane pod kątem Twojej marki. Możliwości, jak to zrobić jest wiele. Można wykorzystać gabloty z dodatkowym elementem na samej górze, czyli fryzem. W nim umieszcza się swoje logo lub tematyczne napisy, takie jak np. „promocja, wyprzedaż, rabaty, nowa kolekcja”. Można też zastosować gabloty ze ścianką tylną bez przeszklenia. To pozwoli przygotować i umieścić tablicę z indywidualnym nadrukiem, na którym można umieścić duże logo butiku z charakterystyczną i rzucającą się w oczy grafiką.
Gabloty na manekiny w butiku i na ekspozycji – jak zwrócić uwagę klienta?
Wszystkie gabloty wewnętrzne na manekiny powinny być tak ustawione, by zwracać na siebie uwagę. Można to osiągnąć poprzez znalezienie odpowiedniego miejsca w centralnym położeniu sklepu lub na przykład zbudowanie specjalnych podestów, by jeszcze bardziej wyeksponować gabloty. W kwestii gablot umiejscowionych w witrynach warto zastosować dodatkowe oświetlenie. To zawsze przyciąga uwagę przechodniów i mocno rzuca się w oczy.