Otworzenie własnego biznesu bez doświadczenia może być dość trudne. Jest jednak na to pewien sposób – franczyza. Jeśli znajdzie się ciekawą propozycję, którą można wdrożyć na wyspie handlowej zbudowanej z gablot wewnętrznych i witryn, a nie w standardowym lokalu, koszty mogą być zredukowane do minimum. Ponadto nie trzeba martwić się o koncepcję biznesową – zapewni ją firma, z którą podpisze się umowę, a największą zaletą jest to, że zaczyna się działalność pod sprawdzoną marką.
Czym jest franczyza?
Franczyza to bardzo popularna i efektywna forma rozwijania swojej działalności, przez duże firmy. Polega ona na tym, że firma podejmuje współprace z niezależnymi przedsiębiorcami, którzy wdrażają przygotowane przez nią koncepcje biznesowe, jednocześnie pracując pod marką franczyzodawcy. W ten sposób można prowadzić szerokie spektrum działalności w branży handlowej, gastronomicznej, czy usługowej. Wiele z nich nadaje się do wdrożenia na wyspach handlowych zbudowanych z witryn, gablot i boxów w galeriach lub innych obiektach publicznych, takich jak dworce. To pozwala zredukować koszty do minimum, gdyż nie trzeba inwestować w aranżację całego lokalu, a ponadto koszty wynajęcia miejsca pod wyspę, są o wiele niższe, niż koszty najmu całego lokalu. Standardowa wyspa handlowa dopasowana pod względem wielkości pozwoli wdrożyć nawet działalność gastronomiczną.
Franczyza na wyspie handlowej – co można robić?
Ofert franczyz najłatwiej szukać w internecie na dedykowanych do tego portalach. Jest ich bardzo wiele, gdyż w Polsce nawet setki marek działają w tym formacie. Chcąc rozpocząć działalność handlową, można szukać marek obracających się w takich produktach, jak:
- suplementy diety,
- akcesoria do telefonów,
- kosmetyki,
- biżuteria,
- artykuły zdrowotne,
- i wiele innych.
Firm mających w ofercie powyższe produkty i proponujących współpracę we franczyzie, jest co najmniej kilkadziesiąt. Mają one ugruntowaną pozycję na rynku, dostępne w sprzedaży pełne spektrum produktów i gotowe koncepcje wdrożeniowe. By prowadzić taką działalność, wystarczy wyspa handlowa zbudowana z gablot wewnętrznych szklanych i dopasowanych witryn oraz box’ów. Pozwolą one estetycznie wyeksponować ofertę, a także pomieszczą sporą ilość towarów.
Usługi na wyspie handlowej
Handel na wyspie to nie jedyna możliwość. Ten format ze względu na niskie koszty działalności przyciągną firmy usługowe. Dopasowana wyspa handlowa umożliwia prowadzenie punktów usługowych z branży telekomunikacyjnej, IT, turystycznej, doradczej, finansowej, a także szerokiego spektrum usług dla konsumentów. Bardzo popularne jest otwieranie punktów obsługi klienta, działając na podstawie umowy partnerskiej z dużymi sieciami telekomunikacyjnymi – w ten sposób działa większość takich placówek. Biorąc pod uwagę, że nie wymaga to dużej ilości miejsca, a wyspy handlowe znajdują się w obiektach o świetnej lokalizacji, to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. To samo dotyczy m. in. biur podróży. Dopasowane gabloty wewnętrzne i witryny szklane wykonane z profili aluminiowych mają minimalistyczny i elegancki wygląd, więc taka wyspa jest adekwatna do każdego rodzaju działalności tego typu.
Mała gastronomia na wyspie
Taka wyspa zlokalizowana w uczęszczanym miejscu daje też możliwość wejścia w gastronomie. Wiele firm oferuje możliwość rozpoczęcia współpracy i wdrożenia gotowego konceptu z zakresów, takich jak mała kawiarnia, herbaciarnia, lub punkt z przekąskami. Firmy gastronomiczne często odpowiadają za to, że dostarczają niezbędne urządzenia, a także zapewniają pełne przeszkolenie swoim współpracownikom.