Handel w galeriach i pasażach w budynkach użytkowych nie ogranicza się tylko do tradycyjnych lokali. Ciekawym i ekonomicznym rozwiązaniem są wyspy handlowe zbudowane ze specjalnych konstrukcji opartych na gablotach wewnętrznych, które nie zajmują wiele miejsca i można je wynająć o wiele taniej, niż zwykły lokal. Dla wielu branż to szansa, by móc rozwinąć rentowny biznes dzięki zminimalizowaniu kosztów najmu. Sprawdź, czym można handlować w galerii, a także, jakie usługi świadczyć.
Wyspa handlowa – czemu to się opłaca?
Wyspy handlowe, które są budowane na bazie gablot wewnętrznych wykonywanych ze szkła i profili aluminiowych dają spore możliwości jeśli chodzi o handel. Wiele branż, nie skorzysta z takiej możliwości, ale charakterystyka galerii handlowych i pasaży jest taka, że dla innych jest to optymalne rozwiązanie niwelujące koszty. Jeśli dane przedsięwzięcie ma charakterystykę pozwalającą przenieść się z lokalu na wyspę, kalkulacja opłacalności jest prosta, gdyż wynajem wyspy w galerii handlowej jest nawet kilkukrotnie tańszy, niż zwykłego lokalu.
Co można sprzedawać na wyspie handlowej w galerii?
Wyspy handlowe, których głównym elementem są gabloty wewnętrzne, witryny i boxy mają pewne ograniczenia. Głównie są one związane z wielkością gablot, choć jeśli dopasuje się wyspę do indywidualnych potrzeb, mogą one być dopasowane do ekspozycji także relatywnie dużych przedmiotów. Optymalne są jednak do produktów o niewielkim rozmiarze, z różnych kategorii. W branży spożywczej mogą to być:
- kawy, herbaty i produkty ziołowe,
- yerba mate i akcesoria,
- egzotyczne produkty spożywcze,
- przyprawy,
- suplementy diety,
- drobne akcesoria kuchenne.
To tylko niektóre propozycje. Wyspa handlowa będzie świetnym miejscem do handlu tego typu produktami, gdyż nie zajmują dużo miejsca i z założenia wymagają dobrego wyeksponowania wielu wariantów podobnego produktu. Istotne jest tylko to, by nie wymagały np. ciągłego chłodzenia.
Przeszklone i świetnie widoczne gabloty wewnętrzne na wyspach handlowych to idealne miejsce do sprzedaży artykułów ozdobnych wszelkiego rodzaju. Mogą to być:
- biżuteria klasyczna,
- oryginalna biżuteria ręcznie robiona lub orientalna,
- pamiątki (jeśli wyspa zlokalizowana jest w mieście nastawionym na turystykę),
- galanteria i akcesoria do odzieży,
- ozdoby do domu,
- produkty artystyczne.
Spektrum produktów, którymi można handlować, jest bardzo duże. Dostosowując wyspę do takich potrzeb, można też zaadaptować ją na kameralny butik z odzieżą. Jeśli prowadzi się produkcję ubrań pod własną marką, a własny lokal jest zbyt dużym wydatkiem, taka wyspa to ekonomiczne i efektywne rozwiązanie dające możliwość stworzenia spójnej ekspozycji swoich produktów. O ile marka nie posiada wiele modeli i dotychczas bazowała tylko na handlu internetowym, a także na sprzedaży hurtowej, własna wyspa handlowa może być możliwością do pierwszego, własnego sklepu. Dotyczy to firm prowadzących nawet niewielką produkcję bazującą np. na domowym zakładzie krawieckim lub na zewnętrznych firmach, w których zleca się szycie niewielkich partii oryginalnych ubrań.
W PROsymetric wykonujemy gabloty wewnętrzne, witryny i boxy na zamówienie w wymiarach dostosowanych do potrzeb klientów. Możemy stworzyć kompleksowe wyposażenie wyspy handlowej w gabloty, które będą dopasowane do konkretnego projektu. Wykonujemy je z solidnego szkła i profili aluminiowych, co daje im elegancki, minimalistyczny i uniwersalny wygląd.